Free cookie consent management tool by TermsFeed Policy Generator

Artikkel

Som et ledd i den kontinuerlige profesjonaliseringen av skilaget, styrker vi nå satsingen på kommunikasjonsarbeidet inn mot årets langløpssesong. Byrået CATCH har gått inn som samarbeidspartner og bistår skilaget med kommunikasjonsarbeidet fremover

Det profesjonelle skilaget Team XPND ble etablert i 2018, og har på kort tid etablert seg som en solid utfordrer til de mer etablerte langløpslagene. I november 2020 fikk de med seg Tord Asle Gjerdalen i skistallen, samt sportsdrikkleverandøren Fuel of Norway som strategisk samarbeidspartner.

Med lagkapteinen Tord i spissen har det ringeriksbaserte skilaget benyttet tiden etter forrige sesongslutt på å videreutvikle og profesjonalisere seg ytterligere. Det innebærer blant annet å knytte til seg strategiske samarbeidspartnere som ikke bare bidrar med nødvendige sponsorbidrag, men som også bidrar med kompetanse som hele skilaget vil dra nytte av.

Gode, synlige forbilder

Som profesjonelle skiløpere har vi et ansvar for å være synlige og gode rollemodeller for dem som kommer i skisporet etter oss. Lagkaptein Tord utdyper:

– Det er ikke bare i skisporet vi skal bli lagt merke til. En idrettsutøver er så mye mer enn bare selve idretten sin, og vi synes det både er viktig og riktig å vise frem flere aspekter av det å være en profesjonell idrettsutøver. Sammen kan vi fokusere på det å være et helt menneske, på godt og vondt, som både vil lykkes og trolig også mislykkes. Som lag går vi gjennom alle oppturer og nedturer sammen, understreker årets vinner av Vasaloppet.

1:1 i full fart nedover Røysebakkene på rulleski. Astrid Uhrenholdt Jacobsen veileder om trygg ferdsel på trafikkerte veier.

Digital synlighet som kommunikasjonsform

Skal man nå dagens unge, er det avgjørende å være tilstede på de plattformene de befinner seg. Da er det også viktig å skape innhold som engasjerer og inspirerer i de ulike kanalene. Dette er én av oppgavene som kommunikasjonsrådgiver i CATCH, Tiril B. Uglum synes er spennende å ta fatt på:

– Alt handler i dag om å være synlig digitalt, og alle merkevarer kjemper om oppmerksomheten til publikum. Derfor gjelder det å skille seg ut fra mengden ved å by på godt og genuint innhold som treffer målgruppen både med hodet og hjertet. Team XPND Fuel består av dyktige og interessante mennesker som har masse å by på utover sin knallharde innsats i skisporet. Her er det mange spennende historier å formidle fremover, og vi gleder oss til å bidra inn i dette kommunikasjonsarbeidet, avslutter Uglum.

Alt handler i dag om å være synlig digitalt. Vi gleder oss til å bidra i kommunikasjonsarbeidet, sier Tiril B. Uglum i CATCH.

Kontaktinfo:

Janniche Larssen Bockmann
+47 951 93 923  |  jlb@teamxpndfuel.no

Korte fakta:

Siste nytt