Artikkel

Det var helt naturlig for oss å bli en av hovedsponsorene til Team XPND Fuel, sier markeds- og kommunikasjonsansvarlig i Blink Hus, Stian Moursund (48).

Blink Hus er inne i det første året som hovedsponsor. Moursund sammenligner Team XPND Fuel med Blink Hus og mener at begge, både langløpslaget og bolig og hytteprodusenten jobber målrettet og satser på toppnivå.

- Som Team XPND Fuel har vi like stor fokus på bredde og kvalitet og ønsker å bli anerkjent som en av de mest anerkjente aktørene, sier han.

Når det skal satses på toppnivå må hele laget mobilisere. Det gjør Team XPND Fuel. Det gjør også vi.

Blink Hus er en kjede av bolig og hyttebyggere. Moursund har tilholdssted på kjedekontoret i Trondheim, men kjeden består av selvstendige medlemmer over hele landet. De er inne under paraplyen Mestergruppen som også eier Nordbohus, Mesterhus og XLBygg. Et stort konsern med noen tusen ansatte. Blink Hus består av 32 selskaper.

Satsing på bredde

Selv har ikke Stian Moursund vært spesielt interessert i skisport og langløp, men sier at når det kommer til sponsorering velger man ikke etter hva man selv er mest opptatt av, men av hva sponsorskapet signaliserer. Og han er svært opptatt av den vekt Team XPND Fuel legger på satsing på bredde og blant barn og unge. Akkurat som Blink Hus er selv.

-Det er viktig å få unge engasjert i den profesjonelle delen av bolig- og hytteutbygging og utdanne tømrere. Det er viktig for unge å velge en yrkesutdanning og viktig for oss å synliggjøre at en jobb som tømrer er mye mer meningsfullt en mange er klar over, sier han.

-Og akkurat som topputøverne i Team XPND Fuel trenger alle noen forbilder og å få en relasjon til dem. Derfor tar også vi breddesatsingen på alvor.

En kjede av bolig- og hytteprodusenter over hele landet som ligger under paraplyen Mesterhus.

Bakgrunn

Moursund har jobbet i Nordbohus siden 2003 som den gang hadde felles kjedekontor med Blink Hus der han selv begynte å jobbe i 2020. Før det jobbet han med salg i noen år. Men han har også vært i Forsvaret og vært ute i tjeneste i Bosnia. Egentlig er han utdannet journalist og mener det er en bra bakgrunn for jobben han er i i dag. Ikke minst fordi denne bakgrunnen gir er viktig for å stille de riktige spørsmålene, vinkle saker og avdekke behov.

-Jeg er opptatt av et balansert forhold både til intervjuobjekt og leser, sier han.

Om han ikke er spesielt aktiv i skisport, så er fotballinteressen stor. Han er fra Helgelandskysten, men bosatt i Trondheim, og heier selvfølgelig på Rosenborg og Manchester City i England. Men som nordlending er han også svært imponert over Bodø Glimt.

Strategi er viktig

-De har hatt en fast strategi i mange år og har stått ved den hele tiden. Det viser seg nå at det er viktig for å lykkes og at vi nå ser den energien som ligger bak, sier han, og legger til; - akkurat som Team XPND Fuel.

-Man må ha en visjon. Vår visjon er at fornøyde kunder skaper nye kunder. Det er et krevende marked og det kan være utfordrende å oppnå våre mål. Vi er dessuten avhengig av mange faktorer for å lykkes. Det handler ikke bare om vår prestasjon, men også om medspillere som kommuner og samarbeidspartnere og underleverandører, sier han.

-Men vi har en nasjonal styrke i det vi har felles samtidig som vi har en lokal identitet og det skal vi bygge videre på.

Sånn helt privat er Stian Moursund 46 år, gift med Marianne og glad i å bruke fritiden på turer både i fjellet og på stier i skog og mark. Men han kan også synke ned i sofakroken og titte på tv-serier som Vikings og Valhalla.

 

Siste nytt